آغاز طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان در سیستان

آغاز طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان در سیستان

۲۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۹ کد : ۲۵۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۴۴
آغاز طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان در سیستان دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه در خصوص طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال اظهار داشت : حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشورمان از حساسیت ویژه ای برخودار است . هرچند که تلاشها برای کامل کردن برنامه ریشه کنی فلج اطفال در سه کشور پولیو آندمیک افغانستان ، پاکستان و نیجریه همچنان تداوم دارد . وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری حاکی از این است که تا 16 نوامبر2016میلادی (26 آبان ماه سال جاری ) 32 مورد بیمار فلج اطفال در جهان گزارش شده که اکثریت آنها در همجوار ( افغانستان و پاکستان ) با استان مان می باشد.
آغاز طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان در سیستان


آغاز طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال کودکان در سیستان
دکتر جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه در خصوص طرح خانه به خانه واکسیناسیون فلج اطفال اظهار داشت : حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشورمان از حساسیت ویژه ای برخودار است . هرچند که تلاشها برای کامل کردن برنامه ریشه کنی فلج اطفال در سه کشور پولیو آندمیک افغانستان ، پاکستان و نیجریه همچنان تداوم دارد . وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری حاکی از این است که تا 16 نوامبر2016میلادی (26 آبان ماه سال جاری ) 32 مورد بیمار فلج اطفال در جهان گزارش شده که اکثریت آنها در همجوار ( افغانستان و پاکستان ) با استان مان می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه افزود : لذا به منظور افزایش ایمنی کودکان در برابر بیماری فلج اطفال و دلایل ذکرشده همجواری با کشور افغانستان و پاکستان و تردد آنان به داخل استان همچنین حفظ وضعیت عاری از پولیو ( از سال 2001 کشور ما عاری از ویروس وحشی فلج اطفال میباشد ) عملیات ایمن سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در کودکان کمتر از 5 سال در سال جاری نیز چون سالهای گذشته در دو نوبت بصورت خانه به خانه توسط پرسنل بهداشتی درمانی به شرح ذیل اجرا می گردد.
نوبت اول : 29- 25دیماه 1395                                                  نوبت دوم : 30 بهمن لغایت 4 اسفندماه 1395
گروه هدف : کلیه متولدین 25 دیماه  1390به بعد
دکتر اکبری زاده خاطر نشان شد : در این طرح  همکاران پر تلاش ما در پنج شهرستان زابل ، زهک ، هامون ، هیرمند و نیمروز که جا دارد از زحمات آنها  در این برنامه تقدیر و تشکر کنیم خصوصاً بهورزان عزیز که به عنوان سربازان خط مقدم بهداشت محسوب میشوند و بیشترین بار اجرایی طرح برعهده آنها می باشد به منظور اجرای هرچه بهتر و مطلوبتر عملیات برنامه ریزی شده تعداد624 تیم عملیاتی دو نفره به 94975 خانوار ایرانی و 6001  خانوار غیر ایرانی  جهت اجرای طرح مراجعه کنند و  بالغ بر49452 کودک ایرانی و 4757 کودک غیرایرانی  را برعلیه بیماری فلج اطفال با خوراندن دو قطر واکسن ایمن نمایند. همچنین بالغ بر 250 نفر ناظر (پزشک ، کارشناس و کاردان ) نظارت بر اجرای طرح را بر عهده دارند.
 


( ۲ )

نظر شما :